sâmbătă, 14 noiembrie 2009

Romania, o tara trista si posomorata!

Nu ma refer acum la chestiuni politice pentru ca acestea sunt mult prea discutate in ultima perioada, si la urma urmei toata lumea cunoste dezinteresul parlamentarilor de problemele noastre, a oamenilor de rand. Problema pe care eu nu o inteleg este imposibilitatea omului roman de a evolua, de a iesii din starea lui primordiala... Romanul nu-si calca pe principii, nu renunta la idei, modul in care este el crescut va avea repercusiuni asupra cresterii copilului pe care il va avea ulterior... Romanul munceste, munceste, munceste, si apoi iar munceste... dupa care iese la pensie, moment in care nu mai este capabil sa faca nimic altceva decat sa stea in casa... ma refer acum la oamenii de rand ca pana la urma despre ei vorbim... Toata viata isi rup oasele pentru 1000 lei/luna (si totusi asta este unul din cazurile fericite), iar apoi la batranete regreta ca nu a facut nimic... spune vorbe mari batranul roman; dar cine il asculta? cine il ia in seama? este doar un batran senil... ce mai stie el??? in orice caz stie mai multe decat tine, indiferent cati ani ai, el a trait mai mult ca tine... acum se duce in nefiinta si vrea sa te ajute, vrea sa nu ajungi si tu acelasi batran singur si trist. Iti spune "lasa dracu tata apartamentu ala care vrei sa-l cumperi! O sa-ti distruga toata viata!, Lasa dracu masina aia! Mai bine cheltuieti banii aiurea pe lucruri marunte... alea te fac cu adevarat fericit!" De ce sa platesti toata viata o casa cand poti sa iti tii banii pentru calatorii, de ce sa iti cumperi o masina cand poti sa mergi sa vezi toata lumea fara masina aia? Cunosc pe cineva care nu are un apartament, nici macar o casa... are doua vile. nu are masina... are doua BMW-uri puternice... crezi ca daca ai avea ce are el... a-i fi mai fericit... iti spun eu ca nu... eu nu am casa, stau intr-un apartament cu parintii; nu am masina... merg cu autobuzul la facultate iar individul despre care va vorbesc vine cu X5... asta nu il face mai fericit decat sunt eu... Eu am oameni pe langa mine... cand vreau sa rad, am cu cine rade; cand simt ca vreau sa plang, am pe umarul cui plage; vreau sa povestesc ceva? pai am multi oameni care ar sta sa ma asculte! In schimb tipul cu X5 si vila la 25 de ani... de fapt nu are nimic in afara de obiecte scumpe... lui parintii ii dau bani, masini scumpe, casa personala la o varsta la care altii inca viseaza sa ajunga Presedinti... dar iubire parinteasca nu are. amol nici macar nu stie ce inseamna sa discuti cu un parinte... nu stie cum e sa ai prieteni adevarati... si desii majoritatea ar vrea sa fie ca el... eu imi doresc sa fiu ca mine... sanatoasa, fericita si cu multi prieteni... pana la urma asta e adevarata bogatie! Aaah si acum sa nu va ganditi ca sunt de parare ca "Banii nu aduc fericirea!", este clar ca ei o "intretin"... si eu imi doresc sa am bani.. dar imi doresc sa vad toata lumea... imi doresc sa calatoresc si sa descopar minunatiile care le ascude Pamantul! Multi sunt cei care si-ar dorii lucrul acesta... dar romanul in general se lupta sa munceasca nu pentru fericirea sufletului ci pentru cea trupeasca... De-aia noi romanii suntem cel mai trist popor... la batranete abia ne dam seama ca am trait degeaba... nu am vazut nimic si am ramas acelasi incult ca la nastere... pentru ca noi muncim, muncim ca niste roboti si ne facem credite la tot ce se poate, aspirator, telefon sau nevasta (cine stie ca se vand femei pe Muntele Gaina poate se dau in leasing!) Si suntem dobitoci fratilor dobitoci rau ca nu ne putem trezii din somnul nostru de atatia ani... dormim din '89 fara incetare... se mai trezeste cate unul dar e singur si nu poate face nimic... Toata Romania se duce de ripa in primul rand din cauza statului dar mai sunt si oamenii care nu vor sa-si depaseasca conditia si sunt mult prea delasatori si mult prea indiferenti cu ce se intampla in jurul lor, sau poate sunt mult prea ocupati cu datoriile! si pana la urma nu e vina lor ... acesta este sistmul... tre' sa ne resmnam, iar daca nu putem, plecam...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Faceți căutări pe acest blog